15 Nisan 2013 Pazartesi

EVİM EVİM MİS EVİMİN HİKAYESİ


ÖDÜLLERE LAYIK SALONUM

Merakla beklenen yazıma hoş geldiniz! Yakın dostlarımın, sevdiklerimin, takipçilerimin merakla beklediği evimin kapılarını sizlere açıyorum. Ama önce birkaç bir şey paylaşmak istiyorum. Şimdiden soruları duyar gibiyim o nerden, bu nerden, markası ne?  Elimden geldiğince açıklamaya çalışacağım.

Şanslı olduğumu düşünüyorum eşimle ilk yuvamız olan bu eve ilk biz oturduk. Şuan oturduğumuz evimiz bizim değil malum buralarda görev icabı bulunduğumuz için şimdi kiracıyız. Ama nedense ben kendimi hiç kiracı gibi görmüyorum. Evi izlerken göreceksiniz kendi evim gibi yerleştim.  Her şey bu eve göre alındı.

Evlenmeden önce son iki ay o kadar çok araştırma yaptım ki nereye gitsem baksam klasik mobilyalar. Böyle olunca kendimi dekorasyon dergilerine verdim. Dergiler sayesinde kendi dekorasyon tarzımı ve ne istediğimi buldum. Kararım kesindi evim tamamen country tarzı olacaktı. Malum Eskişehir de sadece country mobilyalar satan tek mağaza Tepe home. Birkaç model beğendim ama fiyatlar konusunda anlaşamadık diyelim J

Neyse bu arada büyüklerden tavsiyeler gelmeye başladı. Bursa İnegöl e gidin orada istediğinizi bulursunuz dediler. Biz de atladık arabaya gittik. Bilenler bilir fuar merkezi var mağazaların çoğu da orada (sadece orasını gördüm). İlk mağazaya girdik kocaman, ağır, hantal ve ihtişamlı mobilyalar, ikinci mağaza, üçüncü mağaza… her yerde aynı tarz birbirinin kopyası mobilyalar. Mağazaya giriyorum hani belki köşede bir yerlerde benim istediğim tarz vardır diyorum, bir hevesle soruyorum country tarzı mobilya var mı diye. Mağaza çalışanları o ne ki diye bana soruyorlar. Neyse ben teşekkürler diyerek mağazadan hızlı bir şekilde çıkıyorum.  

Umutsuz bir şekilde ağlamak üzeriyim.
Sevgili eşim ben senin ilacını biliyorum diyerek direksiyonu doğru IKEA ya çevirdi. Benim o ağlamaklı halimin yerini kocaman gözlerle gülümseyen bir mutluluk aldı. Kapıdan girer girmez bütün yorgunluğum gitti. İstediklerimin hepsi orada ne ararsam var. Hemen hızlı bir şekilde şundan istiyorum, rengi bu olsun, yanına şu olsun üstüne şu olsun derkeeeen koskoca evi bir çırpıda döşeyiverdik. Benim şansım evimi baştan sona country tarzına uygun döşemem oldu. Sonradan yapmadım yani. Sağ olsun sevgili eşim her şeyime tamam dedi ona da sordum tabi ki J oda beni kırmadı. Benim sayemde onun da zevklerini değiştirdim. Hatta dekorasyondan benim kadar eşim de anlar oldu J

Anlayacağınız sevgili takipçilerim mobilyaların hepsini IKEA dan aldık. (Aksesuarlar farklı değişik yerlerden) Sadece salon değil yatak odası ve mutfak ta IKEA dan alındı. Mobilyaları aldığım o günün heyecanını odalara her girişimde hissediyorum. O kadar çok içime sindi ki severek kullanıyoruz.

Biliyorum çok konuştum ama evimize giren her eşyanın bir hikâyesi vardır. Hele ki bu salonun çok hikâyesi var. Bilenler bilir tam bir evim dergisi tutkunuyum. Bir gün Evim dergisinde İşte evim işte rengim yarışmasının olduğunu gördüm. Hemen başvurdum. Salonumun birkaç resmini yolladım. Ben çoktan yarışmayı unuttum. 
Bir gün telefon geldi Yarışmada 4. Oldunuz diye. Nasıl çığlıklar attım inanamadım, internetten girip baktığımda gerçekti salonum 4. Olmuştu. Şimdi diyebilirsiniz 4.lükte ne var diye. Benim için bir milat diyebilirim. Kariyerimde ilk somut adımı atmış oldum. Çünkü dekorasyon eğitimi almaya hak kazandım ve artık bende eğitimliyim. 
Kendimi geliştirmeye devam ediyorum elbette.
Sizinle küçük hikâyeme bir başlangıç yaptık. Hikâyelerim devam edecek…

Haydi, şimdi benimle gelin…

Hepinize iyi seyirler ve mutlu haftalar…










33 yorum:

  1. Güle güle sağlikla,neşeyle oturun evinizde..çok zevklisiniz..:)

    YanıtlaSil
  2. Hepimiz evlerimizde sağlıkla oturalım inşallah teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  3. harika tam hayallerimdeki gibi =) Maşallah diyelim nazar değmesin =)

    http://eddamy.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. evet evet maşallah :) teşekkürler...

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Bende blogunuzu bugün keşfettim. Eviniz de çok şirin, bende country tarzını benimsediğimdem severek gezindim:)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler her zaman gezmeye beklerim ;)

    YanıtlaSil
  7. ben de evimi ikeadan dekore ettim zevklerimiz aynı ben yatak odamıda ynı tarz yaptım harika yaa

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten ödüle layık bir dekorasyon çalışması olmuş.Güzel günlerde oturun inşaallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim herkes evinde mutlulukla huzurla otursun ;)

      Sil
  9. bende ikea daki mobilyaları çok beğeniyorum gittiğimizde şehir dışına nakliye ve montajın olmadığını söylediler nakliye bi şekilde halledilirde montaj işi aklımı karıştırıyor. siz nasıl yaptırdınız montajlarını???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Kütahya da oturuyorum Bursa dan aldık mobilyaları nakliye işlemi için kendi firmaları var fakat çok pahalı olduğu için tercih etmedik netten girdiğinizde bursa da bir sürü nakliye firması çıkıyor adamları hiç görmeden telefonda hallettik işi bir gün sonra mobilyalar geldi . Montaj işini ben eşim ve babam 2 gün bile sürmeden zevkle yaptık :) ama size tavsiyem şarj edilebilir matkap ya da vidalama aletiniz olursa işiniz daha da hızlanıyor. Bir kere işi yaptıktan sonra kitapçığa bakmadan bile yapabiliyorsunuz diğer parçaları. Biz sadece büyük mobilyalar için usta çağırdık yatak ve dolap için onlar büyük parçalar olduğu için adamlar rahatlıkla yaptı.ama iş bittiğinde fazla parça vida falan çıkardılar halbuki hepsinin yeri var ve hepsinden bir tane nasıl olduysa artık. Düğüne çok az kaldığı için biraz vakitten de kazanmak istedik usta çağırdık. dediğim gibi diğer masa sandalye koltuk yapmak gerçekten çok basit. Bence gözünüz korkmasın içiniz rahatça alıp kolaylıkla yapabilirsiniz. E tabi birde bu işleri sevmekte gerek...

      Sil
  10. Sizi gönülden kutlarım.
    Ben de bir dekorasyon tutkunuyum ama tarzımı bulmam yıllarımı aldı diyebilirim. Şimdi siz gençlerin sıradanlıktan hoşlanmayan ,özgün ve sıcacık evlerini gördükçe çok memnun oluyorum.
    İkeaya 'ya ben de uğruyorum ama oradan aldığım mobilyaları değiştirerek boyayarak kullanmayı tercih ediyorum.
    Uzun sözün kısası evinize tarzınıza bayıldım!
    Evinizde sağlıkla mutlulukla yaşayın!
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz içi ayrıca teşekkür ederim çok naziksiniz... Kendimi şanslı buluyorum çünkü eşim her şeyi bana bıraktı ve hiç bir şeyime hayır demedi. Artık onunda zevklerini değiştirdim ve oda dekorasyondan anlar oldu . Önemli olan insanın evine girdiğinde huzur bulması dekorasyonda bunun bir parçası tabi ki.
      Bu arada meslektaşız bende okulöncesi öğretmeniyim.
      Hepimiz evlerimizde mutlulukla yaşayalım sevgiler...

      Sil
  11. Salonunuzun dekorasyonuna bayıldım çok şirin:) Dekorasyon tarzınız tam benlik... Bende country tarzına aşığım ve önümde bir evlilik var Allah nasip ederse... ve bende alışılmış ülkemizde her yeni gelinin evnde birbirinin kopyası mobilyalardan hazetmeyen bir insanım neyse çok uzatmadan size bir soru sorabilir miyim? " Country tarzı için uygun fiyat olarak İKEAdan başka çıkar yol yok sanırım siz memnunmusunuz mobiyalarından?" Kurulduktan sonra çabuk dağılıyor tarzında eleştiriler var bilgilendirirsen,z sevinirim:) Sağlıcakla

    YanıtlaSil
  12. Bu arada blogunuzu takibede alıyorum bana fikir açısından yardımcı olacak baya sevgiler tekrardan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim... Bence coutry aşık olunmayacak gibi değil Evlenmeden bu durumu farketmeniz çok iyi olmuş. En azında artık ne istediğinizi kesin olarak biliyorsunuz ve sadece country tarzına yoğunlaşarak diğerleriyle kafanızı sakın karıştırmayın. Bende çok araştırma yaptım mudo concept, tepe home tam bizim tarzıma göre ama gelelim ki fiyatlara tamda düğün zamanı masrafların çok olduğu bir dönemde çok uçuk fiyatlar vermek mantıksız diye düşünüyorum. Hele ki ülkemizde Ikea gibi bir nimet varken bence yararlanmak lazım. Birde şu yanda düşünün sadece maddi açıdan değil bir şekilde istenilse mudo ya da tepe home alınır ama çok çabuk sıkılan ve çabuk tüketen bir toplum olduğumuz için belli bir zaman sonra mobilyaları değiştirme isteğinde bulunabiliriz. Diğer markalara yüklü miktarlar verip belki ömür boyu kullanmak zorunda kalabiliriz -ki erkekler mobilya değiştirme konusuna pek sıcak bakmazlar ve ikna süreci biraz uzun sürebilir- Dolayısıyla Bence uygun fiyata Ikea dan alıp eğer sıkılsak bile ileride değiştirme şansımız daha yüksek oluyor. Mesela ben biraz zaman geçsin koltuk kılıflarının rengini değiştirmeyi düşünüyorum ve Ikeada seçenek çok :)) Diktirmeme gerek yok hazırı var zaten diğer markalarda böyle bir seçenek yok...
      Sağlamlık konusuna gelirsek yeni evli olduğumuz ve koltukların üzerinde zıplayan masalarda gezen eşyalara zarar verebilecek henüz bir çocuğumuz olmadığı için herhangi bir sorunla karşılaşmadık.
      Özet olarak ; aklım diğer markalarda kalmadı değil ama biraz mantıklı ve geniş düşünmek lazım ,Bu arada indirim dönemlerini yakalayabilirseniz düğün tarihinize denk gelicek kadar şanslı olursanız kaçırmayın derim.
      Bende blogunuzu ziyaret ediyorum sevgiler...

      Sil
  13. ayy bayıldım evine :) tam benim zevkim işte bu ya.. beyaz şıklık <3
    güle güle otur..

    YanıtlaSil
  14. merhaba, salonunuza bayıldım güzel günler geçirmenizi temenni ederim. ben de ikeadan aynı konsolu, üstündeki duvar rafını ve yuvarlar bir masa beğendim, sandalyelerim de sizinkilerden. ikea ile ilgili hem çokolumlu hem de çok olumsuz yorum var, kaliteli değil filan diye.szi ne kadar zamandır kullanıyorsunuz memnun musunuz?bir de salonunuz kaç metrekare acaba?sevgiler-gülşah..

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar yeni cvp yazabiliyorum :) 15 gün sonra 2. yılımızı dolduruyoruz. Çalışan bir bayan olduğum için ve şuan çocuğumuz olmadığı için eşyalarım ilk günkü gibi yeni. Bu zamana kadar bir sorun yaşamadık sizin kullanımınıza bağlı olarak değişir. Daha önceki yorumlarda soranlara bu konu ile ilgili bilgi verdim inceleyebilirsiniz sevgiler :)

    YanıtlaSil
  16. Bu evi nereden tanıyorum diyorum ben de ikeada haftanın birincisi olmuştunuz değil mi? Bayılmıştım bu eve burada karşılaştığıma çok sevindim. Ben de tarzımı bulduğuma inanıyorum kesinlikle country.
    Ben de bloğuma beklerim.
    http://keceliislerdukkani.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haftanin fotografi secilmisti iki kere :) Ne güzel birbirimizi tanimak icin evler bahane oluyor. Hosgeldiniz evime ;) Hemen ziyaret ediyorum bende sizi sevgiler...

      Sil
  17. Evin çok güzel bende ikea ya bayılıyorum ama nakliye ve montaj kafamı karıstırıyor.Bende önümüzdeki yaz evlenicem seninki gibi bir evim olsun istiyorum... yatak odanıda merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oturdugunuz sehirde ikea varsa problem yok ama sehir dısına kendi firmalari biraz pahali oluyor. Kendi imkanlarinizla nakliye bulmak gerekir. Benim babam montaj islerini sevdigi icin sagolsun cok yardim etti. Sadece büyük parcalari dolap yatak gibi marangoz montaj ettl. Montajin sonunda fazla parca cikti nasil oldu hala bilmiyoruz :)) cok sükür saglam hepsi zamanla yatak odamin fotograflarini da koyarim insallah ;)

      Sil
  18. ayhh demek o ev sizindi evim dergisinin o sayısı bende de var çok zevklisiniz gerçekten sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Begenmenize sevindim tesekkur ederim her zaman bekliyorum :)

      Sil
  19. benim evimede gelin beraber düzenleyelim neoluuuuuuur.bayıldım.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy siz isteyin gelirim tabi ki neden olmasın farklı birsey yaparız ilk olarak sizin icin :) ne güzel söylemişsiniz teşekkür ederim :))))

      Sil
  20. ben tiyatro mezunuyum ve hiç fırsatım olmadı evi düzenlemeye ama tarzımız aynı bayıldım evinize keşke istanbulda olsaydınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ah keşke istanbul demeyin bana:( olsun hiç sorun değil siz beni takip edin ben burdan her türlü yardımda bulunurum elbette ;)))

      Sil
  21. bloğunuzu yeni keşfettim cok güzel eviniz ama sık girmiyosunuz heralde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ilginiz için teşekkür ederim :) suan ev taşıma telaşım olduğu vakit ayıramıyorum pek bloguma ama yazılan yorumlara er ya da geç mutlaka cevap veriyorum. Siz yine de takipte kalın sevgiler ;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
White Country House - ©2013

Her Hakkı Saklı Olup whitecountryhousee.blogspot.com'a aittir.

Fotoğrafların izin alınmadan kopyalanması ve satış amaçlı kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.

NOT: 5846 sayılı fikir ve sanat eserleri kanunu kapsamında daha önceden sonuçlanmış olan davalarda, 50,000 TL ile 600,000 TL arasında ağır para ve hapis cezaları verilmiştir. Bu hususların da dikkate alınması önemle duyurulur.